Retourbeleid


Controleer uw product zo snel mogelijk na ontvangst en altijd vóór gebruik. Volgens ons retourbeleid hebt u vanaf de dag na ontvangst van het product 14 dagen de tijd om uw bestelling te retourneren. Retourzendingen zijn eenvoudig. Volg hiervoor de stappen vermeld in het deel 'Retourzendingen en terugbetalingen'. Alle producten moeten, zoals u ze hebt ontvangen, ongebruikt en in de originele verpakking worden geretourneerd. Draag zorg voor een product wanneer u het probeert/inspecteert. Zorg bijv. ervoor dat eventuele veiligheidsverzegeling of -kaartjes intact blijven.

U hebt een verkeerd product ontvangen.
We verontschuldigen ons als u per ongeluk het verkeerde product hebt ontvangen. Dit is niet gebruikelijk en we willen dit zo snel mogelijk voor u oplossen. Voor een terugbetaling of vervanging moet u het product binnen 14 dagen vanaf de dag van ontvangst retourneren, in dezelfde staat als waarin u het ontvangen hebt.

Beschadigde of defecte producten.
Onze excuses als u een product hebt ontvangen dat beschadigd of defect is. We begrijpen hoe frustrerend dit kan zijn en willen dit zo snel mogelijk voor u oplossen. Neem contact met ons op als u van mening bent dat een product defect is. Breng ons zo snel mogelijk na het ontdekken van de fout op de hoogte en we adviseren u wat te doen. Ons retourbeleid voor defecte producten handhaaft uw wettelijke rechten.

U hebt een product niet ontvangen.
Wij verontschuldigen ons als u uw product niet hebt ontvangen. Dit is niet gebruikelijk en we willen dit zo snel mogelijk voor u oplossen. Voor een terugbetaling of vervanging moet u ons binnen 21 dagen vanaf de datum van onze e-mail met verzendingsbevestiging laten weten dat u uw product niet ontvangen hebt.

Om uw product te retourneren.
Neem via het online berichtencentrum in uw account contact met ons op. U geeft onze klantendienst uw bestelnummer, het product dat u retourneert en de reden hiervoor. We geven u een uniek autorisatienummer voor het retourneren en bevestigen het adres waarnaar u het product kunt terugsturen. Verpak het product zorgvuldig en voeg uw bestelnummer, naam en adres aan uw pakket toe. Vraag een verzendingsbewijs bij het postkantoor wanneer u het product naar ons terugzendt. Een verzendbewijs kost niets, maar mocht het product tijdens het transport verloren gaan, dan kunnen we zonder dit bewijs uw terugbetaling of vervanging mogelijk niet verwerken. Als u een vervanging aanvraagt en het product niet langer beschikbaar is, betalen we het bedrag terug naar de oorspronkelijke betalingsmethode voor de aankoop van het product. Elk product dat u hebt aanvaard en daarna terugstuurt, is uw verantwoordelijkheid totdat het ons magazijn bereikt. Zorg er daarom voor dat u uw artikel naar ons terugstuurt met een bezorgservice, die u verzekert voor de productwaarde.

Wat we hierna doen.
Alle aan ons geretourneerde producten worden door onze retourafdeling gecontroleerd. Als u recht hebt op restitutie, betalen wij de prijs van het product terug. Retourzendingen worden doorgaans verwerkt binnen 7 werkdagen na ontvangst van een geannuleerde bestelling en uiterlijk binnen 30 dagen na ontvangst. Wij betalen terug via de oorspronkelijke betalingsmethode die gebruikt werd om het product te kopen.

Retourneren van vervangende producten.
Blijkt een door u besteld product defect te zijn en wij hebben het vervangen, dan hebt u het recht om uw bestelling met betrekking tot het vervangende product te annuleren binnen 7 werkdagen vanaf de dag na ontvangst en u ontvangt een terugbetaling.

Kosten voor het retourneren van producten.
Houd er rekening mee dat we de verzendkosten voor geretourneerde producten alleen kunnen terugbetalen, als we u het verkeerde product hebben gestuurd, als het product beschadigd of defect is, of wanneer u een vervangend artikel terugstuurt dat u niet wilt houden. We betalen geen verzendkosten terug voor producten die in perfecte staat zijn. De kosten voor het terugsturen zijn afhankelijk van het product en worden aan u meegedeeld nadat het testproces is voltooid.

Klachten.
Als u niet tevreden bent met de manier waarop we de retour, vervanging of reparatie van een product hebben behandeld, bieden we onze excuses aan. We willen het probleem graag oplossen. Neem contact op met onze klantenservice.